• از تماشای تتبلیغات بازرگانی لذت می‌برم
  • بیشتر مواقع با شروع تبلیغات بازرگانی کانال تلویزیون را عوض می‌کنم
  • تبلیغات بازرگانی رسانه‌ها به فکر سلامت شهروندان است.
  • هدف اصلی تبلیغات بازرگانی کسب سود است نه آگاه سازی جامعه
  • تبلیغات بازرگانی مصرف‌کننده را از ویژگی‌های واقعی محصول آگاه می‌کنند.
  • تبلیغات بازرگانی می‌خواهد اجناس بنجل را به فروش برساند
  • من محصولاتی را که بیشتر تبلیغ شده بیشتر می‌خرم
  • به تبلیغات ارائه شده در اطرافم توجه نمی‌کنم
  • در مجموع می توان به تبلیغات اعتماد کرد
  • احساس می‌کنم تبیلغات بازرگانی بیشتر از آنکه لذت بخش باشد، اعصاب آدم را بهم می‌ریزد
  • ویژگی‌های مانند صداقت و انصاف در تبلیغات بازرگانی ما به میزان زیادی وجود دارد

این گویه ها در قالب طیف پنج قسمتی لیکرت پرسیده می‌شود و از پاسخگویان پرسیده می‌شود که به چه میزان با گزاره‌های زیر موافق یا مخالف هستید؟

  • کاملا مخالفم – مخالفم – بی‌نظر – موافق – کاملا موافق

در این تحقیق نگرش به تبلیغات در قالب طیف لیکرت و با نمرات ۱۱ تا ۵۵ به وسیله گویه های مذکور اندازه گیری شده است. در پرسشنامه از سول ۲۴ تا ۳۴ مربوط به بعد کنترل وزن است
۳-۳-۴- تصور از بدن

  • تعریف نظری

تصور بدن یک تصور ذهنی از بدن توسط فرد است و به دریافت و احساس وی از بدن خودش اشاره دارد. به بیان دیگر به تصویر ذهنی اشاره دارد که افراد از بدن های خود دارند (ذکایی۱۳۸۵: ­­­­۶۷).

  • تعریف عملیاتی و شاخص ها

بدن من برای من زیباست

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

هنگامی که در یک مهمانی دیگران به من نگاه می‌کنند احساس بدی دارم
وقتی به من گفته می‌شود “چه زیبایی” آن را زیاد جدی نمی‌گیرم
آرزو می‌کنم می‌توانستم بدنم را آنگونه که در خیالم است عوض کنم
گاهی حس می‌کنم کاش زیباتر بودم
احساس می‌کنم بدن من نسبت به دیگران غیر عادی و دچار مشکل است
در مجموع از زیبایی خودم راضی نیستم
احساس می‌کنم دیگران ظاهر مرا مسخره می‌کنند
اگر می توانستم حتما جراحی زیبایی انجام می‌دادم
این گویه ها در قالب طیف پنج قسمتی لیکرت پرسیده می‌شود و از پاسخگویان پرسیده می‌شود که به چه میزان با گزاره‌های مذکور موافق یا مخالف هستید؟

  • کاملا مخالفم – مخالفم – بی‌نظر – موافق – کاملا موافق

در این تحقیق تصور از بدن در قالب طیف لیکرت و با نمرات ۸ تا ۴۰ به وسیله گویه های مذکور اندازه گیری شده است
۳-۴- تکنیک تحقیق
در انجام این پژوهش برای گردآوری اطلاعات، در روش پیمایش از تکنیک پرسشنامه استفاده شده است. برای تدوین گویه های پرسشنامه، از راه‌های مختلفی بهره گرفته شد؛ تعدادی از آن ها از پژوهش‌های پیشین و تعدادی از منابع مرتبط و مطالعه شده استخراج شدند و همچنین بخش از آن‌ها هم متناسب با موضوع و هدف تحقیق پژوهشگر ابدع شده است. پس از انجام پیش آزمایش و رفع کاستی‌ها و نقاط ضعف، به شکل نهایی تدوین شده و در نمونه مورد بررسی تدوین شدند.
۳-۵- جامعه آماری
منظور همان جامعه اصلی است که نمونه نمایا و معرف به دست آمده باشد (ساروخانی،۱۳۸۶ :۳۷۵). جامعه آماری به مجموعه ای از افراد، اشیا، اعداد و یا چیزهایی گفته می شود که حداقل در یک ویژگی مشترک باشند و محقق علاقه مند است یافته های پژوهش را به آنها تعمیم دهد (ازکیا،دربان آستانه، ۳۳۳:۱۳۸۳). از آنجا که در بسیاری از موارد امکان بررسی تمامی واحد های موجود در جامعه آماری وجود ندارد ناگزیر باید نمونه ای را از میان جامعه انتخاب نمود، آن رامورد بررسی قرار داد و نتایج حاصل را به کل جامعه تعمیم داد. این نمونه باید دارای صفاتی چون نمایا و معرف بودن[۱۵۵]و تعمیم پذیری[۱۵۶] باشد (ساروخانی،۱۵۷:۱۳۸۶). به عبارت دیگر همه عناصر یا واحدهای موجود در زمینه مورد بررسی را که در یک یا چند صفت یا ویژگی مشترکند را جامعه آماری می‌گویند (نقیب‌السادات، ۱۳۹۱: ۶۳).
جامعه آماری در این پژوهش شهروندان ۱۸ سال و بالاتر از آن در شهر کرمانشاه است.
۳-۶- برآورد حجم نمونه
حجم نمونه با بهره گرفتن از فرمول کوکران برابر ۳۸۳ نفر بدست آمده که برای کاهش خطا و افزایش معرف بودن و خارج کردن پرسشنامه های ناقص به ۴۰۰ نفر افزایش داده می شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...