۱۰۰

۰۵/۲۲

۹۴/۵

۴-۴-۹رابطه تصویر بدنی با تصمیم نوع زایمان
فرضیه دهم: بین تصویر بدنی زنان از خود و تصمیم سزارین ارتباط معنی دار وجود دارد.
طیف این مقیاس از ۵ تا ۲۵ است، زنانی که بیشترین نمره را دریافت می‌کنند به ظاهر خود اهمیت بیشتری می‌دهند، بنابراین سزارین را انتخاب می‌کنند و زنانی که نمره کمتری را دریافت می‌کنند اهمیت کمتری به ظاهر خود می‌دهند بنابراین تصمیم به زایمان طبیعی می‌گیرند. بررسی های آماری حاصل از آزمون تی نشان می‌دهد میانگین تصویر بدنی در میان پاسخگویانی که قصد سزارین دارند برابر با ۲۹/۱۸ و در میان پاسخگویانی که قصد زایمان طبیعی دارند برابر با ۸۵/۱۱ است. یافته‌های به دست آمده همچنین حاکی از آن است که آماره t برابر ۳۷/۱۷ و سطح معناداری حاصل ۰۰۰/۰ s= است که مطلوب است. پس این فرضیه تأیید می شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که زنانی که به تصویر بدنی خود اهمیت می‌دهند تصمیم به سزارین می‌گیرند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول شماره ۴-۲۸: توزیع قصد زایمان پاسخگویان بر حسب تصویر بدنی

مقیاس

قصد زایمان

آزمون آماری

تصویر بدنی
طیف (۲۵-۵)
نمره بیشتر = اهمیت بیشتر به ظاهر
نمره کمتر = اهمیت کمتر به ظاهر

سزارین

طبیعی

۳۷/۱۷ t=
۰۰۰/۰ S=

جمع

میانگین

انحراف معیار

جمع

میانگین

انحراف معیار

۳۰۰

۲۹/۱۸

۱۲/۳

۱۰۰

۸۵/۱۱

۴۷/۳

۴-۴-۱۰ رابطه فردگرایی با تصمیم نوع زایمان
فرضیه یازدهم: بین فردگرایی و تصمیم سزارین رابطه‌ی معناداری وجود دارد
طیف این مقیاس از ۶ تا ۳۰ است، نمره بیشتر نشان‌دهنده‌ی فردگرایی بیشتر زنان است و نمره کمتر نشان‌دهنده‌ی فردگرایی کمتر زنان است بررسی‌های آماری نشان می‌دهد میانگین فردگرایی در میان پاسخگویانی که قصد سزارین دارند برابر با ۲۹/۲۳ و در میان پاسخگویانی که قصد زایمان طبیعی دارند برابر با ۶۸/۲۰ است. یافته‌های به دست آمده همچنین حاکی از آن است که آماره t برابر ۹/۳ و سطح معناداری حاصل ۰۰/۰ s= است که مطلوب است. پس این فرضیه تأیید می شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت میزان فردگرایی برحسب قصد زایمان در بین پاسخگویان مورد مطالعه یکسان نیست، به این معنی که زنانی که قصد سزارین دارند، فردگراتر هستند و در مقابل زنانی که زایمان طبیعی می‌کنند کمتر فردگرا هستند .
جدول شماره ۴-۲۹: توزیع تصمیم زایمان پاسخگویان بر حسب فردگرایی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...