۶۰ فوتبالیست

عوامل قدرت و توان در گروه اول افزایش معنی‌داری (۰۵/۰>p) داشت، ولی شاخص توده بدنی در این گروه افزایش معنی‌دار نداشت. همچنین قدرت و توان در گروه دوم و توان در گروه سوم افزایش معنی‌داری(۰۵/۰> P) داشت. شاخص توده بدنی در گروه‌های دوم و سوم نیز افزایش معنی‌دار داشت.

تاد شیپه و همکاران(۲۰۱۰)

معادلات پیش‌بینی تأثیر استفاده مشترک باند الاستیک و مقاومت وزنه آزاد درحرکات پرس سینه و اسکات

۵ باند الاستیک با ضخامت متفاوت

برای هر دو روش تمرین پرس سینه و اسکات میزان همبستگی۹۶۲۳/۰ بود. این نتایج نشان داد بین نوع ورزش و ضخامت باند الاستیک انتخابی همبستگی وجود دارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فصل سوم
روش اجرای تحقیق
۳-۱- مقدمه
در این فصل به تعریف جامعه آماری، چگونگی انتخاب نمونه‌ها، روش اجرای آزمون، معرفی ابزارها و وسایل اندازه‌گیری و روش‌های آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل یافته‌ها، اشاره شده است.
۳-۲- جامعه آماری
جامعه آماری پژوهش را ۸۰ نفر از تکواندوکاران نوجوان شهرهای کوچصفهان و لشت‌نشا تشکیل می‌دادند.
۳-۳- نمونه آماری
برای انتخاب نمونه آماری، ابتدا پرسشنامه سلامتی به تکواندوکاران نوجوان داده شد و پس از تکمیل جمع‌ آوری شد. از بین افراد واجد شرایط ۳۰ نفر نمونه در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه تجربی(۱۷نفر) و گروه کنترل(۱۳نفر) تقسیم شدند.
۳-۴- متغیرهای پژوهش
۳-۴-۱- متغیر مستقل
متغیر مستقل این تحقیق تمرینات الاستیک مقاومتی بود.
۳-۴-۲- متغیرهای وابسته
متغیرهای وابسته این تحقیق عبارت بودند از:
درصد چربی بدن، وزن بدون چربی بدن، شاخص توده بدن BMI، چابکی، سرعت، قدرت، توان انفجاری پایین‌تنه و انعطاف‌پذیری.
۳-۵- وسایل و لوازم مورد استفاده در پژوهش
وسایل مورد استفاده از این پژوهش عبارت بودند از:

  • ترازو؛
  • کالیپر؛
  • کرنومتر دیجیتالی؛
  • مخروط‌های پلاستیکی با ارتفاع ۲۵ سانتیمتر؛
  • جعبه انعطاف‌پذیری؛
  • صفحه مدرج برای اندازه‌گیری پرش عمودی؛
  • قد سنج؛
  • هالتر.

۳-۶- طرح پژوهش و روش های اجرای آن
پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی بود. بر این اساس گروه تجربی به تمرینات تکواندو همراه با کش‌های الاستیکی(تمرین با کش و توپ طبی) و گروه کنترل به تمرینات معمولی تکواندو به مدت ۸ هفته و سه جلسه در هفته و ۷۵ دقیقه در هر جلسه پرداختند. گروه کنترل و گروه تجربی تمرینات خود را به شرح ذیل انجام دادند.
برنامه تمرین هرجلسه گروه تجربی شامل: گرم کردن، جابجایی از بین موانع(دویدن،زیگزاگ و جلو عقب رفتن)، پرش در جا با توپ طبی در ۳ ست ۱۰ تکراری، و میت زدن با توپ طبی در ۳ ست ۱۵ ثانیه‌ای و حرکت اجرن(جابجایی از پهلو) در ۳ ست ۱۰ ثانیه‌ای انجام شد. همچنین تمرینات با کش الاستیکی شامل پرش درجا در ۳ ست ۱۰ تکراری و میت زدن در ۳ ست ۱۵ ثانیه‌ای در هفته اول آغاز شد. در هفته‌های بعد با توجه به به جدول (۳-۱)، برای افزایش شدت تمرینات، تعداد ست‌ها و همچنین زمان آن‌ها از طریق نمودار سینوسی افزایش یافت. شدت تمرینات در هفته اول از ۵۰ درصد شروع شد و در هفته دوم ۶۰ درصد، هفته سوم ۷۰ درصد و در هفته چهارم جهت بازسازی انرژی به ۶۰ درصد رسید. در هفته پنجم شدت تمرینات ۷۰ در صد، هفته ششم ۸۰ در صد، هفته هفتم ۹۰ در صد و در هفته هشتم جهت کاهش بار تمرینی و بازسازی انرژی شدت تمرینات به ۸۰ درصد رسید(۴).
برنامه تمرین هرجلسه‌ی گروه کنترل شامل: گرم کردن، نرمش، کشش، دوهای سرعتی، میت زدن، مبارزه و سرد کردن می‌شد.
برای انتخاب آزمودنی‌های واجد شرایط و اطلاع از وضعیت سلامتی آنان فرم اطلاعات آزمودنی‌ها، بین آن‌ها توزیع و پس از تکمیل جمع‌ آوری شد. پس از انتخاب آزمودنی‌ها، در مورد چگونگی مراحل مختلف پژوهش شامل اجرای اولیه آزمون، شرکت در برنامه‌های تمرینی و آزمون نهایی توضیحات لازم داده شد. آنگاه قد و وزن آزمودنی‌ها اندازه‌گیری شد. برای سنجش توان انفجاری از تست پرش درجای سارجنت، برای سنجش چابکی از آزمون ایلی‌نویز، برای سنجش قدرت از اسکات با هالتر، برای سنجش سرعت از مسافت ۳۰ متر، برای سنجش انعطاف‌پذیری پشت ران از جعبه انعطاف‌پذیری و برای سنجش درصد چربی از کالیپر استفاده شد.
۳-۷- برنامه کامل تمرینات گروه تجربی
جدول ۳-۱ برنامه تمرینی گروه تجربی(الاستیک مقاومتی) تکواندوکاران

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...