۰۰۰۲/۰

۲۲۷۰/۸۹-

۹۸۸۸/۲۴

۵۷۰۶/۳-

۰۰۰۴/۰

R2(ضریب همبستگی)

۷۳/۰

(ضریب تعیین تعدیل شده)

۷۲/۰

D.W(آماره دوربین واتسن)

۳/۲

F فیشر

(۰۰۰۰/۰prob =) 784/10

مأخذ:محاسبات تحقیق
براساس جدول (۴-۱۴) و نتایج آزمون­های F لیمر و هاسمن، مدل رگرسیون چندمتغیره نیز همانند مدل­های قبل از نوع پانل اثرات ثایت می­باشد.
با توجه به نتایج مدل اثرات ثابت ارائه شده در جدول (۴-۱۵) در مدل رگرسیون چندمتغیره متغیر اهرم مالی با توجه به مقدار آماره t (4686/0) که کمتر از سطح بحرانی(۹۶/۱ تا ۹۶/۱-) است و سطح احتمال مربوط به آن که معادل (۶۳۹۵/۰) و ( P-Value> 0.01) شده است، دارای رابطه­ معنی­دار با متغیر وابسته (مدیریت موجودی نقد) نیست، بنابراین در سطح اطمینان ۹۹% فرض صفردر فرضیه (۱) پذیرفته می­ شود و فرض مقابل (H1) ­رد می­ شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

رابطه­ مثبت و متغیرهای اهرم عملیاتی و اهرم مرکب با متغیر مدیریت موجودی نقد با توجه به آماره t و سطح احتمال مربوط به آن ( (P-Value <0.01تأیید می­ شود و به ازاء یک واحد افزایش در متغیرهای اهرم عملیاتی و اهرم مرکب، متغیر مدیریت موجودی نقد به ترتیب به میزان ۱۱۶/۲۶۱۱ و ۲۶۳۷/۴۴ افزایش می­یابند، از این رو فرض صفر نیز در فرضیه (۲) و (۳) رد می­ شود و فرض مقابل (H1) ­پذیرفته می­ شود. رابطه­ منفی و معنی­دار متغیر تمرکز مالکیت با متغیر مدیریت موجودی نقد تأیید می­ شود و به ازاء یک واحد افزایش در متغیر و تمرکز مالکیت، متغیر مدیریت موجودی نقد به میزان ۰۳۹۴/۹۸۸ و ۲۲۷۰/۸۹ واحد کاهش می­یابد. بنابراین فرض صفردر فرضیه­ (۴) رد می­ شود و فرض مقابل (H1) پذیرفته می­ شود.
ضریب همبستگی(R2) به دست آمده نشان می­دهد که متغیر توضیحی مدل قادر است ۷۳/۰درصد تغییرات متغیر وابسته را توضیح دهد. با توجه به ضریب تعیین تعدیل شده ۷۲/۰، مشخص می­ شود که این ضریب بالا بوده و مفهوم آن توانایی تبیین مناسب مدل است. آماره دوربین واتسن محاسبه شده (۳/۲D.W=) حاکی از عدم وجود خودهمبستگی در مدل می­باشد و استقلال خطاها از یکدیگر (تفاوت بین مقادیر واقعی و مقادیر پیش بینی شده توسط معادله رگرسیون) تأیید می­ شود. براساس آماره آزمون F فیشر (۷۸۴/۱۰) و (۰۰۰۰/۰prob =)، برازش کل رگرسیون معتبر است و معناداری کل مدل تأیید می­ شود.
۴-۶ آزمون هم­جمعی کاو Kao (Engle-Granger based)
آزمون هم­انباشتگی پانل دیتا ابتدا توسط پدرونی[۵۷] در سال ۱۹۹۵ به کار برده شد. در این آزمون، فرضیه صفر (H0) در تحلیل­های آزمون هم­انباشتگی پانلی، عدم وجود روابط بلندمدت اقتصادی آزمون می­شوند. ایده اصلی در تجزیه و تحلیل هم­انباشتگی آن است که اگرچه بسیاری از سری­های زمانی اقتصادی نامانا(حاوی روند­های تصادفی) هستند؛ اما ممکن است در بلند­مدت ترکیب خطی این متغیرها، مانا (و بدون روند تصادفی) باشند. آزمون هم­انباشتگی به دلیل استفاده از داده ­های پانلی در مطالعه حاضر به روش کاو انجام می­ شود. این آزمون دارای آماره دیکی فولر است.
جدول(۴-۱۶) نتایج آزمون هم­انباشتگی کاو

ارتباط بلندمدت متغیرها

آزمون هم­انباشتگی کاو

آماره آزمون(دیکی- فولر)

p-value

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...