مقاله های علمی- دانشگاهی | قسمت 11 – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
فرضیه اصلی دو:
فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی و کیفیت خدمات رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی و کیفیت خدمات رابطه معنی داری وجود ندارد.
همبستگی در سطح ۰٫۰۱ معنی دار میباشد.
با توجه به جدول مشاهده می شود که مقدار ۰۱/۰<000/0=sig میباشد. به همین دلیل با اطمینان ۹۹ درصد فرضیه H0 رد و فرضیه H1 تأیید می شود و این رابطه معنی دار میباشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر بازاریابی درونی و کیفیت خدمات ۴۰۵/۰ میباشد که در یک همبستگی مثبت است. که بیانگر رابطه مثبت و مستقیم میباشد. و این در سازمان مورد مطالعه بیانگر آن است که به طورمثال پاداش اعطایی به کارکنان مستقیماً در کیفیت خدمات ارائه شده توسط کارکنان سازمان مؤثر است.
فرضیه فرعی ۲-۱
فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی و ملموس بودن خدمات رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی و ملموس بودن خدمات رابطه معنی داری وجود ندارد.
تعداد
۹۸
۹۸
با توجه به جدول مشاهده می شود که مقدار ۰۱/۰<972=sig میباشد. به همین دلیل با اطمینان ۹۹ درصد فرضیه H1 رد می شود و فرضیه صفر تأیید می شود و این رابطه معنی دار نیست.
و این نشان دهنده آن است که بازاریابی درونی تاثیری بر ملموس بودن خدمات ندارد. و برای ملموس بودن خدمات و سهولت دسترسی مشتریان نماید. سازمان باید اقدام به وجود آوردن محیلی دلپسند و خوشایند .
فرضیه فرعی ۲-۲
فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی قابلیت اطمینان رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی قابلیت اطمینان رابطه معنی داری وجود ندارد.
همبستگی در سطح ۰٫۰۱ معنی دار میباشد.
با توجه به جدول ۴-۱۱: مشاهده می شود که مقدار ۰۰۰/۰= sig میباشد. به همین دلیل با اطمینان ۹۹ درصد فرضیه صفر رد و فرضیه محقق تأیید می شود و این رابطه معنی دار است. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر بازاریابی درونی و قابلیت اطمینان ۰٫۳۶۹ میباشد. که یک همبستگی مثبت است که بیانگر رابطه مثبت و مستقیم میباشد.
و این نشان دهنده آن است که بازاریابی درونی میتواند به ارائه صحیح خدمات ، مثتاق بودن کارکنان قبول مسئولیت آنان و توانمندی کارکنان در حل مشکلات مؤدیان اثر گذار باشد.
فرضیه فرعی۲-۳
فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی و پاسخگویی رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی و پاسخگویی رابطه معنی داری وجود ندارد.
تعداد
۹۸
۹۸
با توجه به جدول ۴-۱۲: مشاهده می شود که مقدار ۰٫۱۵۸ sig= میباشد و این رابطه معنی دار نمی باشد. و این نشانگر آن است که بین بازاریابی درونی و پاسخگویی کارکنان هیچ گونه رابطه ای وجود ندارد به عبارت دیگر افزایش یا کاهش بازاریابی درونی بر پاسخگویی کارکنان بی تاثیر است.
فرضیه فرعی ۲-۴
فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی و تضمین رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی و تضمین رابطه معنی داری وجود ندارد.
تعداد
۹۸
۹۸
با توجه به جدول ۴-۱۳: مشاهده می شود ۰٫۱۰۰ sig= میباشد. و این رابطه معنی دار نمی باشد. به عبارت دیگر بازاریابی درونی به طور مثال تاثیری بر امین و مورد اعتماد بودن کارکنان که امر ذاتی میباشد ندارد.
قرضیه فرعی ۲-۵
فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی و همدلی رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی و همدلی رابطه معنی داری وجود ندارد.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 02:35:00 ب.ظ ]
|