همبستگی در سطح ۰٫۰۱ معنی دار میباشد. با توجه به جدول مشاهده می شود که مقدار ۰۱/۰<000/0=sig میباشد. به همین دلیل با اطمینان ۹۹ درصد فرضیه H0 رد و فرضیه H1 تأیید می شود و این رابطه معنی دار میباشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر بازاریابی درونی و کیفیت خدمات ۴۰۵/۰ میباشد که در یک همبستگی مثبت است. که بیانگر رابطه مثبت و مستقیم میباشد. و این در سازمان مورد مطالعه بیانگر آن است که به طورمثال پاداش اعطایی به کارکنان مستقیماً در کیفیت خدمات ارائه شده توسط کارکنان سازمان مؤثر است. فرضیه فرعی ۲-۱ فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی و ملموس بودن خدمات رابطه معنی داری وجود دارد. فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی و ملموس بودن خدمات رابطه معنی داری وجود ندارد. تعداد ۹۸ ۹۸ با توجه به جدول مشاهده می شود که مقدار ۰۱/۰<972=sig میباشد. به همین دلیل با اطمینان ۹۹ درصد فرضیه H1 رد می شود و فرضیه صفر تأیید می شود و این رابطه معنی دار نیست. و این نشان دهنده آن است که بازاریابی درونی تاثیری بر ملموس بودن خدمات ندارد. و برای ملموس بودن خدمات و سهولت دسترسی مشتریان نماید. سازمان باید اقدام به وجود آوردن محیلی دلپسند و خوشایند . 
فرضیه فرعی ۲-۲ فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی قابلیت اطمینان رابطه معنی داری وجود دارد. فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی قابلیت اطمینان رابطه معنی داری وجود ندارد. همبستگی در سطح ۰٫۰۱ معنی دار میباشد. با توجه به جدول ۴-۱۱: مشاهده می شود که مقدار ۰۰۰/۰= sig میباشد. به همین دلیل با اطمینان ۹۹ درصد فرضیه صفر رد و فرضیه محقق تأیید می شود و این رابطه معنی دار است. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر بازاریابی درونی و قابلیت اطمینان ۰٫۳۶۹ میباشد. که یک همبستگی مثبت است که بیانگر رابطه مثبت و مستقیم میباشد. و این نشان دهنده آن است که بازاریابی درونی میتواند به ارائه صحیح خدمات ، مثتاق بودن کارکنان قبول مسئولیت آنان و توانمندی کارکنان در حل مشکلات مؤدیان اثر گذار باشد. فرضیه فرعی۲-۳ فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی و پاسخگویی رابطه معنی داری وجود دارد. فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی و پاسخگویی رابطه معنی داری وجود ندارد. تعداد ۹۸ ۹۸ با توجه به جدول ۴-۱۲: مشاهده می شود که مقدار ۰٫۱۵۸ sig= میباشد و این رابطه معنی دار نمی باشد. و این نشانگر آن است که بین بازاریابی درونی و پاسخگویی کارکنان هیچ گونه رابطه ای وجود ندارد به عبارت دیگر افزایش یا کاهش بازاریابی درونی بر پاسخگویی کارکنان بی تاثیر است. فرضیه فرعی ۲-۴ فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی و تضمین رابطه معنی داری وجود دارد. فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی و تضمین رابطه معنی داری وجود ندارد. تعداد ۹۸ ۹۸ با توجه به جدول ۴-۱۳: مشاهده می شود ۰٫۱۰۰ sig= میباشد. و این رابطه معنی دار نمی باشد. به عبارت دیگر بازاریابی درونی به طور مثال تاثیری بر امین و مورد اعتماد بودن کارکنان که امر ذاتی میباشد ندارد. قرضیه فرعی ۲-۵ فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی و همدلی رابطه معنی داری وجود دارد. فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی و همدلی رابطه معنی داری وجود ندارد. موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت
|
|
مقاله های علمی- دانشگاهی | قسمت 11 – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
|
 |
فرضیه اصلی دو:
فرضیه محقق: بین بازاریابی درونی و کیفیت خدمات رابطه معنی داری وجود دارد.

فرضیه صفر: بین بازاریابی درونی و کیفیت خدمات رابطه معنی داری وجود ندارد.
|
جدول ۴-۷: ضریب همبستگی بین بازاریابی درونی و کیفیت خدمات |
ضریب همبستگی پیرسون |
بازاریابی درونی |
کیفیت خدمات |
ضریب همبستگی بازاریابی درونی |
۱ |
**۴۰۵٫ |
سطح معنی داری |
۰۰۰٫ |
تعداد |
۹۸ |
۹۸ |
ضریب همبستگی کیفیت خدمات |
**۴۰۵٫ |
۱ |
سطح معنی داری |
۰۰۰٫ |
تعداد |
۹۸ |
۹۸ |
جدول ۴-۱۰ ضریب همبستگی بین بازاریابی درونی و ملموس بودن خدمات |
ضریب همبستگی |
بازاریابی درونی |
ملموس بودن خدمات |
ضریب همبستگی بازاریابی درونی |
۱ |
۰۰۴٫ |
سطح معنی داری |
۹۷۲٫ |
تعداد |
۹۸ |
۹۸ |
ضریب همبستگی ملموس بودن خدمات |
۰۰۴٫ |
۱ |
سطح معنی داری |
۹۷۲٫ |
جدول ۴-۱۱: ضریب همبستگی بین بازاریابی درونی و قابلیت اطمینان |
ضریب همبستگی پیرسون |
بازاریابی درونی |
قابلیت اطمینان |
ضریب همبستگی بازاریابی درونی |
۱ |
**۳۶۹٫ |
سطح معنی داری |
۰۰۰٫ |
تعداد |
۹۸ |
۹۸ |
ضریب همبستگی قابلیت اطمینان |
**۳۶۹٫ |
۱ |
سطح معنی داری |
۰۰۰٫ |
تعداد |
۹۸ |
۹۸ |
جدول ۴-۱۲: ضریب همبستگی بین بازاریابی درونی و پاسخگویی |
ضریب همبستگی |
بازاریابی درونی |
پاسخگویی |
ضریب همبستگی بازاریابی درونی |
۱ |
**۱۴۴٫ |
سطح معنی داری |
۱۵۸٫ |
تعداد |
۹۸ |
۹۸ |
ضریب همبستگی پاسخگویی |
**۱۴۴٫ |
۱ |
سطح معنی داری |
۱۵۸٫ |
جدول ۴-۱۳: ضریب همبستگی بین بازاریابی درونی و تضمین |
ضریب همبستگی |
بازاریابی درونی |
تضمین |
ضریب همبستگی بازاریابی درونی |
۱ |
۱۶۷٫ |
سطح معنی داری |
۱۰۰٫ |
تعداد |
۹۸ |
۹۸ |
ضریب همبستگی تضمین |
۱۶۷٫ |
۱ |
سطح معنی داری |
۱۰۰٫ |
جدول ۴-۱۴: ضریب همبستگی بین بازاریابی درونی و همدلی |
ضریب همبستگی پیرسون |
بازاریابی درونی |
همدلی |
[جمعه 1401-09-25] [ 02:35:00 ب.ظ ]
|
|
|